BEC-TERO TV

အမွိုက္ကို ေရႊျဖစ္ေစေသာ လက္ပိုင္ရွင္

06 Sep 2016     1,360 Views


ႏွစ္ထပ္တိုက္ အိမ္ေလးရွိေသာ ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္း ၿခံေလးထဲ လွမ္းဝင္လိုက္သည္ႏွင့္ ပလတ္စတစ္ ဘူးခြံမ်ား၊ ေရာင္စုံေကာ္မီမစ္ အိတ္ခြံ အေဟာင္းမ်ား၊ ပလတ္စတစ္အိတ္ အေဟာင္းမ်ား ထည့္ထားေသာ ဧရာမအိတ္ႀကီးမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ ထိုေနရာသည္ ပလတ္စတစ္ အေဟာင္းမ်ား ဝယ္သည့္ အဝယ္ဒိုင္ တစ္ခုလား။ သို႔မဟုတ္ ပလတ္စတစ္ စက္႐ုံအငယ္စား တစ္ခုအလား စိတ္ထဲ ထင္မွတ္သြားနိုင္၏။ သို႔ေသာ္ ၿခံဝင္းထဲ ဝင္လာၿပီး ေနအိမ္အတြင္း ေရာက္လာသည့္အခါတြင္ေတာ့ လက္ရာေျမာက္လွေသာ ေရာင္စုံ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္မ်ားထံမွ အႏုပညာကို ထင္ဟပ္ ခံစားရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုပန္းခ်ီကားမ်ားကို အနီးကပ္ သြားၾကည့္လၽွင္ ပိုမို အံၾသသြားရ၏ ။ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္မ်ား အားလုံးသည္ အေရာင္ျခယ္ေဆးမ်ား၊ စုတ္တံမ်ား အသုံးျပဳကာ ေရးဆြဲထားျခင္း မဟုတ္ပဲ လူအမ်ားက အမွိုက္အျဖစ္ စြန႔္ပစ္ထားေသာ ေရာင္စုံ ပလတ္စတစ္အစမ်ား၊ ဘူးခြံမ်ားျဖင့္ ပုံေဖာ္ျပဳ လုပ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
 
ယင္းေနရာကား စြန႔္ပစ္ အမွိုက္မ်ားကို ေရႊျဖစ္ေစသည့္ လက္ပိုင္ရွင္ ပန္းခ်ီ စန္းေဇာ္ေထြး၏ ေနအိမ္ပင္ျဖစ္သည္။
“ကၽြန္ေတာ္ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္မွာ နိုင္ငံေရး ပုဒ္မေတြနဲ႔ ေထာင္ ၃၆ ႏွစ္ က်သြားတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ အၾကာႀကီး ေနရတဲ့အခါ အဲဒီအခ်ိန္ေတြကို ဘယ္လို ျဖတ္ေက်ာ္ရမလဲ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားတယ္။ သူမ်ားေတြ ပန္းခ်ီဆြဲတာ ျမင္တဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆြဲခ်င္လာတယ္။ အိမ္ကိုမွာတဲ့အခါ ပန္းခ်ီပစၥည္းေတြ သြင္းခြင့္မေပးဘူးဗ်။ အဲဒါနဲ႔ ရတဲ့ပစၥည္းနဲ႔ ငါပန္းခ်ီ ဆြဲမယ္ဆိုၿပီး ဒီလို စြန႔္ပစ္ပစၥည္းေတြနဲ႔ ပန္းခ်ီဆြဲဖို႔ ျဖစ္လာတာပါ”ဟု ကိုစန္းေဇာ္ေထြးက ဆိုသည္။
 
 
ပန္းခ်ီ စန္းေဇာ္ေထြးကို တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး၊ ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္ မိေက်ာင္းအိုင္ ေက်းရြာတြင္ ေမြးဖြားသည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ ကိုစန္းေဇာ္ေထြး ေလးတန္းအေရာက္ မိဘမ်ားႏွင့္အတူ ထားဝယ္မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့သည္။ သဃၤန္းကၽြန္း အ.ထ.က(၃) တြင္ ပညာဆက္လက္ သင္ၾကားသည္။
 
ကိုစန္းေဇာ္ေထြးႏွင့္ မိဘမ်ား ရန္ကုန္သို႔ေျပာင္းေရႊ႕ အေျခခ်ခါစတြင္ပင္ လမ္းစဥ္ပါတီ အစိုးရက ေငြစကၠဴမ်ားကို တရားမဝင္ ေၾကညာခဲ့သျဖင့္ မိသားစု စီးပြားေရး ယိမ္းယိုင္ခဲ့ရသည္။
 
“အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ ငါတို႔ မိသားစုေတြ ရိုးရိုးသားသား ရွာေဖြထားတဲ့ ပိုက္ဆံေတြကို အစိုးရက တရားမဝင္ဘူးလို႔ လက္လြတ္စပယ္ ေၾကညာလို႔ ရသလားေပါ့။ အဲဒီမွာ နိုင္ငံေရး အေျခခံစိတ္ စတင္လာတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ထင္တယ္”ဟု ကိုစန္းေဇာ္ေထြးက ဆိုသည္။ 
 
ကိုစန္းေဇာ္ေထြးတို႔ ရန္ကုန္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီး သုံးႏွစ္အၾကာတြင္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ အေရးအခင္းႀကီး ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ကိုးႏွစ္တြင္မွ ေက်ာင္းစေနခဲ့ရေသာ ကိုစန္းေဇာ္ေထြးသည္ ထိုအခ်ိန္တြင္ အသက္ ၁၅ ႏွစ္အရြယ္၊ ေျခာက္တန္းေက်ာင္းသား ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
 
“အေရးအခင္းကာလမွာ ကၽြန္ေတာ္ မပါျဖစ္ေပမယ့္ အေရးအခင္း ၿပီးသြားၿပီး NLD ပါတီဖြဲ႕တဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္ သဃၤန္းကၽြန္း NLD ပါတီလူငယ္အျဖစ္ ပါဝင္ျဖစ္တယ္။ ၁၉၉ဝ ေက်ာ္ကာလမွာ NLD ပါတီဟာ ရပ္/ေက်းအဆင့္၊ ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္အထိ ရပ္တည္ဖို႔ ခက္ခဲလာတယ္ဗ်။ အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္က ဆယ္တန္းေျဖၿပီး တကၠသိုလ္တက္ဖို႔ ေစာင့္ေနတဲ့ ကာလဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသား လွုပ္ရွားမွုေတြနဲ႔ ပိုနီးစပ္ဖို႔ ျဖစ္လာတယ္”ဟု ကိုစန္းေဇာ္ေထြးက ေျပာျပသည္။
 
၁၉၉၄ တြင္ တကၠသိုလ္မ်ား ျပန္ဖြင့္သည့္အခါ ကိုစန္းေဇာ္ေထြးသည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ (ဗိုလ္တေထာင္ နယ္ေျမ) တြင္ သမိုင္း အဓိကျဖင့္ တက္ေရာက္ခဲ့၏။
 
၁၉၉၆ ဒီဇင္ဘာလ ေက်ာင္းသား လွုပ္ရွားမွုတြင္ ေက်ာင္းမ်ား ျပန္ပိတ္သြားသျဖင့္ ကိုစန္းေဇာ္ေထြးသည္ ျပင္ပတြင္ အျခား အသက္ေမြးမွု သင္တန္းမ်ား တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
 
“အဲဒီလို ေက်ာင္းပိတ္ၿပီး အျပင္မွာ သင္တန္းေတြ တက္ရတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ အခ်င္းခ်င္း စုစည္းမိၾကတယ္။ စကားေတြ ေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က NLD ကလည္း လႊတ္ေတာ္ ေခၚယူ ေပးေရးကို အစိုးရဆီ စာပို႔ထားတဲ့ အခ်ိန္ဗ်။ အဲဒါကို အေျချပဳၿပီး  ၾသဂုတ္ ၂၄ ရက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လႊတ္ေတာ္ ေခၚယူေပးေရး ဆႏၵျပမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစီအစဥ္ ဆြဲၾကတယ္”ဟု ကိုစန္းေဇာ္ေထြးက ဆိုသည္။
 
ထိုဆႏၵျပပြဲၿပီးသည့္ေနာက္ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္တြင္ ကိုစန္းေဇာ္ေထြးကို လိုက္လံဖမ္းဆီးခဲ့သျဖင့္ မုံရြာသို႔ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ တိမ္းေရွာင္ခဲ့သည္။
 
၁၉၉၈ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပိုင္းကာလမ်ားတြင္ (၉)ေလးလုံး လွုပ္ရွားမွုအတြက္ လွုံေဆာ္စာမ်ား ၾကဲရန္ ကိုစန္းေဇာ္ေထြးႏွင့္ သူငယ္ခ်င္း သုံးေယာက္ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္တက္လာခဲ့သည္။
 
“ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ေရာက္ၿပီး သဃၤန္းကၽြန္းအိမ္မွာ အိပ္ေနတုန္း ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ကို လာဖမ္းၾကျပန္တယ္။ အဲဒီမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ေနာက္ေဖးက ထြက္ေျပးၿပီး လြတ္သြားျပန္တယ္”ဟု ကိုစန္းေဇာ္ေထြးက ဆိုသည္။
 
ထို႔သို႔ တိမ္းေရွာင္ေနရင္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ တစ္ခုတြင္ အရပ္ဝတ္ ရဲမ်ား၏ ဖမ္းဆီးျခင္းကို ခံလိုက္ရသည္။ ကိုစန္းေဇာ္ေထြး အပါအဝင္ အမွုတြဲ ကိုးေယာက္တို႔သည္ ၅(ည)၊ ၁၇(၁)၊ ၁၃ (၁) တို႔ျဖင့္ ေထာင္တြင္း စစ္ခုံ႐ုံး၏ ေထာင္ဒဏ္ (၃၆) ႏွစ္ ခ်မွတ္ျခင္း ခံခဲ့ရသည္။
 
“ေထာင္က်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အသက္က (၂၄) ႏွစ္ဗ်။ ပထမ ပန္းခ်ီဆြဲမလို႔ဗ်။ ဒါေပမဲ့ ေထာင္က ပန္းခ်ီပစၥည္းေတြ ေပးမသြင္းခဲ့ဘူး။ ဒါနဲ႔ ဒီ Recycle Art ေတြ ဆြဲမယ္ဆိုေတာ့ ဒီအတြက္ လိုအပ္တာေတြက ေကာ္ဖီမစ္ခြံေတြ၊ ပလတ္စတစ္အိတ္ အစေတြ၊ ဒါေတြက ေထာင္ထဲ တရားဝင္ သြင္းခြင့္ရတာေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ အဆင္ေျပတယ္”ဟု ကိုစန္းေဇာ္ေထြးက ဆိုသည္။
 
ပန္းခ်ီဆြဲရန္ လိုအပ္သည့္ ေကာ္ဖီမစ္ခြံ၊ ပလတ္စတစ္အိတ္မ်ားမွာ ေထာင္တြင္း တရားဝင္ ထားရွိရန္ လြယ္ကူေသာ္လည္း အျခားပစၥည္းမ်ား ျဖစ္သည့္ ကပ္ေၾကး၊ ေကာ္တို႔ကိုမူ ေထာင္အာဏာပိုင္တို႔ မျမင္ေစရန္ ဝွက္ထားခဲ့ရသည္။
 
“ကပ္ေၾကးကို ပလတ္စတစ္နဲ႔ ထုပ္ထားရတယ္။ ၿပီးရင္ မိလႅာအိုးထဲ ထည့္ဖြက္ထားရတယ္။ တစ္ခါတေလလည္း ကိုယ္ပါထားတဲ့ အညစ္အေၾကးထဲ ထည့္ဖြက္ရတယ္။ လူလစ္မွ ထုတ္ၿပီး ကိုယ့္ဘာသာ ေရေဆးသုံးေပါ့။ ေကာ္ကေတာ့ တာဝန္က် ဝန္ထမ္း တစ္ေယာက္ကို အကူအညီ ေတာင္းၿပီး သူယူလာေပးတာကို ဘာမီတြန္ ဘူးတို႔ ဘာတို႔ထဲ ထည့္ဖြက္ရတာေပါ့”ဟု ကိုစန္းေဇာ္ေထြးက ဆိုသည္။
 
ၾကမ္းတမ္းလွေသာ နိုင္ငံေရး ခရီးလမ္းမွတစ္ဆင့္ အက်ဥ္းေထာင္တြင္း ေရာက္ခဲ့ရသည့္ ကိုစန္းေဇာ္ေထြးအတြက္ ေထာင္တြင္း အႏုပညာ ခရီးလမ္းမွာလည္း အခက္အခဲ မ်ားစြာႏွင့္ပင္။
 
မူးယစ္ေဆးမွုျဖင့္ ေထာင္က်ေနခဲ့ေသာ အက်ဥ္းသား တစ္ဦးကလည္း အေရာင္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေၾကာင္းမ်ား၊ ပလတ္စတစ္စမ်ားျဖင့္ ပန္းခ်ီကား ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ားကို ပညာမၽွေဝခဲ့သည္ဟု ကိုစန္းေဇာ္ေထြးထံမွ သိရသည္။
 
ေထာင္ထဲတြင္ ကိုစန္းေဇာ္ေထြး အမ်ားစု လုပ္ျဖစ္သည္က ေဒါင္းပုံမ်ား ျဖစ္သည္။ လုပ္သေလာက္ အသိမ္းခံရသည္ကလည္း ေဒါင္းပုံမ်ားပင္။
 
“ဒီအႏုပညာဟာ ေထာင္ထဲမွာ အက်ဥ္းခ်ခံေန ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ စိတ္ထြက္ေပါက္ တစ္ခုလို ျဖစ္လာတယ္။ ပုံတစ္ပုံကို လုပ္ေနတဲ့အခါ ပုံထဲကို စိတ္က ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ အခ်ိန္ေတြဟာ ခဏေလး ကုန္သြားတယ္လို႔ ခံစားရတယ္”ဟု ပြစာက်ဲေနေသာ ပလတ္စတစ္ အိတ္ခြံမ်ားၾကားတြင္ ထိုင္ေနရင္း ကိုစန္းေဇာ္ေထြးက ဆိုသည္။
 
ေထာင္တြင္းေနရစဥ္တြင္ ခါးနာသည္ဟု အေၾကာင္းျပကာ ကတ္ထူမ်ား၊ ပလတ္စတစ္စမ်ားကို အိပ္ရာေအာက္တြင္ သိမ္းဆည္းထားေလ့ ရွိသည္။
 
ေထာင္ထဲတြင္ ၁၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ၿပီး ၂ဝ၁၂ ၾသဂုတ္လတြင္ ကိုစန္းေဇာ္ေထြး အက်ဥ္းေထာင္အတြင္းမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့၏ ။
 
“လြတ္လာတဲ့အခါလည္း အထဲမွာ လုပ္ခဲ့သမၽွ ပန္းခ်ီကားေတြေရာ၊ ပလတ္စတစ္ အစေတြကအစ ကၽြန္ေတာ္ အကုန္ ျပန္ယူလာခဲ့တယ္။ အျပင္ေရာက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ နံရံၾကားက အႏုပညာဆိုတဲ့ ပန္းခ်ီျပပြဲမွာ ပထမဆုံး ဝင္ျပျဖစ္တယ္”ဟု ပန္းခ်ီစန္းေဇာ္ေထြးက ဆိုသည္။
 
ေထာင္ထဲတြင္ ေရးဆြဲျဖစ္ခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ေရာင္းခ်ျခင္း မျပဳဘဲ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္းမွ အက်ဥ္းသားမ်ား၏ အႏုပညာ ပစၥည္းမ်ား ျပတိုက္ တစ္ခုျဖစ္လာလၽွင္ ျပသနိုင္ရန္အတြက္ သိမ္းဆည္းထားသည္ဟုလည္း ကိုစန္းေဇာ္ေထြးက ၎၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေျပာျပသည္။
 
ယခုအခါ ကိုစန္းေဇာ္ေထြးသည္ Recycle Art ပန္းခ်ီကားမ်ား ေရးဆြဲ ေရာင္းခ်ၿပီး ရရွိသည့္ ဝင္ေငြျဖင့္ပင္ ရပ္တည္ေနနိုင္ခဲ့ကာ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ပန္းခ်ီျပပြဲေပါင္း မ်ားစြာကိုလည္း ျပသခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
 
ထို႔ျပင္ သူတတ္ကၽြမ္းေသာ Recycle Art အႏုပညာကို သုခရိပ္ျမဳံရွိ မိဘမဲ့ ကေလးမ်ားအား ပရဟိတ ပညာဒါနအျဖစ္ သင္ၾကားေပးလ်က္ ရွိသည္။
 
အာဏာရွင္ စနစ္ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ေရး ခရီးရွည္တြင္ အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္အျဖစ္ ပါဝင္ခဲ့ရင္းက ေလာကဓံ၏ အထုအေထာင္းမ်ားကို ခံစားခဲ့ရသည့္ လက္ဖဝါးမ်ားသည္ ယခုအခါ အမွိုက္မွ ေရႊျဖစ္သည့္ လက္မ်ား ျဖစ္လာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။
 
“ကၽြန္ေတာ့္ အႏုပညာက လူေတြရဲ့ ေစတနာနဲ႔ ဖန္တီးနိုင္တာလို႔ ေျပာလို႔ ရတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလိုမ်ိဳး ဖန္တီးတတ္မွန္း သိေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲကလူေတြ၊ အသိေတြက စြန႔္ပစ္ရမယ့္ အမွိုက္ေတြကို ကၽြန္ေတာ့္ဆီ လာပို႔ ေပးတတ္ၾကတယ္ဗ်။ အမွိုက္က ေရႊျဖစ္တာေပါ့ဗ်ာ”ဟု ကိုစန္းေဇာ္ေထြးက ဆိုလိုက္သည္။
 
ခက္ေဇာ္(KZ)
 

06 Sep 2016     1,360 Views




RELATED

Most Popular of Myanmar News

Most Popular of NEWS