BEC-TERO TV

မအူရြာကေလးမွ ရွားရွားပါးပါးေရႊဇဝါ(သို႔)ေရႊေရးပန္းခ်ီ (ဗဟုသုတ မွတ္သားစရာ)

09 Dec 2016     1,886 Views


ျမန္မာမႈနယ္ပယ္ပန္းခ်ီေလာကတြင္ ေရႊေရးပန္းခ်ီ၊ ေငြေရးပန္းခ်ီႏွင့္ ေဆးေရးပန္းခ်ီဟူ၍ (၃) မ်ိဳးရွိပါသည္။ ေရႊေရးပန္းခ်ီ၊ေငြေရးပန္းခ်ီ တို႔သည္ ျမန္မာ လူမ်ိဳးတို႔ အထြတ္ျမတ္ထားရာသာသနိက အေဆာက္အဦးမ်ား၌ ေရႊေငြအစစ္ အမွန္ျဖင့္ အသုံးျပဳျခယ္သ၍ ကုသိုလ္ျပဳ ေရးဆြဲလႉဒါန္းျခင္းကို ပုံဂံေခတ္ ေက်ာက္စာတြင္ ေတြ႕ရသည္ဟု ဆရာေတာ္ ဦးေသာဘိတ ေရႊကိုင္းသား ၏ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္တြင္ ေဖာ္ျပထားဖူးသျဖင့္ ပုဂံေခတ္ကပင္ ေရႊေရးပန္းခ်ီ ရွိေနၿပီဟု ဆိုႏိူင္ပါသည္။ ဥပမာ- ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား၊ ေစတီလိုဏ္ ဘုရားတို႔၏ နံရံမ်ား၊ စာတိုက္ေသတၱာ၊ ဗီရိုမ်ားျဖစ္သည္။ ထိုမၽွမကပါ ေတာ္ဝင္နန္းတြင္း အေဆာက္အဦးမ်ားႏွင့္ အသုံးေဆာင္ပစၥည္းမ်ား တြင္လည္း ေရးျခယ္အသံုးျပဳ ပါသည္။ ထိုေရႊေရး အသုံးျပဳခြင့္ႏွင့္ေရႊေရးရုပ္ဝတၳဳ လႉဒါန္းခြင့္ တြင္ပင္ ေတာ္ဝင္နန္းတြင္း အဆင့္ရာထူး ေပၚမူတည္၍ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားျဖင့္သာ ျခယ္သခြင့္ရသည္။

ဥပမာ - မႏၲေလးနန္းတြင္းတြင္ ေရႊပိန္းခ်ေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေရႊမခ်ေသာ အေဆာင္မ်ားစြာကို ေတြ႕ႏိူင္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ေသာေရႊေရး အသုံးေဆာင္ ပစၥည္း မ်ားသည္ ယေန႔ ေခတ္ကာလတြင္ေတြ႕ႏိူင္ေသး ေသာ္လည္း ေရွးမူမပ်က္ ေရႊေရးပန္းခ်ီဘုရား ဆိုသည္မွာ အလြန္ရွားပါးသြားၿပီ ျဖစ္ေလသည္။ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ပခုကၠဴ ခရိုင္၊ ေရစႀကိဳၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းတြင္ တည္ရွိေလေသာ ရြာမ်ားသည္ ေရွးေဟာင္း ေစတီပုထိုး မ်ားစြာ တည္ရွိရာ ေဒသတစ္ခု ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ေညာင္ရမ္း ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္း မဟာဓမၼရာဇာဓိပတိ လက္ထက္ပခန္းႀကီး အား ခံတပ္ၿမိဳ႕အျဖစ္ တည္ေဆာက္ရင္း အျခားတစ္ဖက္ တြင္လည္း ဘာသာေရးေမ့ေလ်ာ့သည္ မျဖစ္ရေလ ေအာင္ ရွည္လ်ားေထြျပားေသာသံသရာခရီးမွ လြတ္ေျမာက္ ႏိူင္ေစ ေရး နိဗၺာန္၏အေထာက္ပံ့ ျဖစ္ရပါေၾကာင္းဒါန ကုသိုလ္ျပဳ ေစတီပုထိုးမ်ားစြာ တည္ထားၾကသည္။

ဤနယ္အတြင္း၌ မအူအလည္ရြာ ကေလးမွ ရွစ္မ်က္ႏွာဘုရားစုေလး အတြင္းရွိ ေရွးေဟာင္း ေရႊေရးပန္းခ်ီႏွင့္ ဘုရားႏွစ္ဆူသည္ ျမန္မာတစ္ႏိူင္ငံ လုံးတြင္ပင္ ရွားရွားပါးပါးထဲမွ ဘုရားျဖစ္ေလသည္။ ရွစ္မ်က္ႏွာရြာလည္ ဘုရားစု သည္ မည္သူကတည္ခဲ့သည္ ဟူေသာ သမိုင္းကို မသိႏိူင္ေပ။ ဤဘုရားတြင္းရွိ ေရႊေရးမ်ားသည္ ႏွစ္က်ိတ္ရွစ္ဆူဘုရားပုံေတာ္မ်ား ၊ လက္ဝဲရံ၊ လက္ယာရံ ကိုယ္ေတာ္မ်ား၊ မွန္ကင္းဒုရင္တပ္ ေက်ာင္းရုပ္မ်ား၊ ဆင္စြယ္ဝန္းယွက္ အေျခခံ ေဗာဓိပင္ တံကဲပန္းမ်ား၊ ဘုရားရွင္(သို႔) ရဟန္းေလာင္တိုက္ ကဲ့သို႔ေသာ အရုပ္မ်ား၊ ကႏုတ္ပန္း မ်ားစြာေတြ႕ရသည္။ ေရႊေရးအရုပ္ႏွင့္ ကႏုတ္ပန္းမ်ား၊ အျပင္ဘက္ရွိေစတီ ၏ပုံေတာ္ႏွင့္အမြမ္းပန္းမ်ား၊ ျခေသၤ့ရုပ္တို႔၏ အသြင္ျပင္ အား ခန္႔မွန္းၾကည့္ရလၽွင္ ေညာင္ရမ္းေႏွာင္း အမရပူရ ေခတ္ ခန္႔ကဟု ယူဆရပါသည္။ အေတာ္ပင္ေမွးမွိန္ ေနသလို အခ်ိဳ႕မွာလည္း ႂကြတက္၍ လိပ္ေခြေနကာ ကြာက် လုနီးပါးပင္ အေျခေန ဆိုးေနပါသည္။ ေရႊေရးပန္းခ်ီေရးဆြဲရာတြင္ နည္း (၂) မ်ိဳးျဖင့္ ေရးဆြဲပါသည္။ ေရႊေရးပန္းခ်ီ ေရးျခယ္ေသာ ပထမတစ္နည္းမွာ သစ္ေစး၊ သို႔မဟုတ္ သဖန္းေစးကဲ့သို႔ေသာသစ္ပင္တစ္ခုခုမွ ထြက္ေသာ သစ္ေစးတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို အလို ရွိေသာ ဇာတ္ရုပ္စံု၊ နတ္ရုပ္ႏွင့္ကႏုတ္ပန္းမ်ား ေရးဆြဲ၍ သစ္ေစးအထပ္ထပ္ ထက္ကအရုပ္ေပၚတြင္ ေရႊဆိုင္းအုပ္ လိုက္ရသည္။ ျပီးမွ ဂြမ္းႏုျဖင့္ ဖိႏွိပ္ပြတ္သပ္ ယူလိုက္ ရသည္။ သစ္ေစးလြတ္လပ္ေသာေနရာမွ ေရႊမ်ားပါ လာျပီး သစ္ေစး ေနရာတြင္ ေရႊမ်ားစြဲ၍ က်န္ရစ္ခဲ့ျခင္း အားျဖင့္ ရုပ္ပံုမ်ား ေပၚလာသည္။

ေငြပန္းခ်ီမ်ား လည္း ေရႊပန္းခ်ီနည္းကဲ့သို႔ ေငြဆိုင္းျဖင့္ခ်၍ ပံုေဖာ္ယူျခင္း ျဖစ္ေလ သည္။ သို႔ေသာ္ေငြပန္းခ်ီကိုမူ စာေရးသူမျမင္ ဖူးပါ။ ေနာက္တစ္နည္းမွာ - ဟသၤာျပဒါးနီ၊ သို႔မဟုတ္ သစ္ေစးအနက္ခံ ပိန္းမ်က္ႏွာျပင္တြင္ မိမိအလိုရွိ ေသာပံုကို ေျမနီညက္မႈန္႔အား ေရႏွင့္ေဖ်ာ္၍ စုတ္တံအေသး သို႔မဟုတ္ ၾကဴရိုးအမာ ကေလာင္တံကဲ့သို႔ကိရိယာျဖင့္ ေရးဆြဲရသည္။ ေျမနီေဆးေျခာက္ လၽွင္ မိမိေရးဆြဲထားေသာ ေကာက္ေၾကာင္းမ်ားေပၚသို႔ သစ္ေစးရည္ပါးလႊာစြာ အေငြ႕ရိုက္သေဘာမ်ိဳး ထပ္မံ သုတ္လိမ္းေပးရျပန္သည္။ သစ္ေစးေျခာက္ခါနီးတြင္ တစ္ျပင္လုံးကို ေရႊဆိုင္းအုပ္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ သစ္ေစးႏွင့္ေရႊ အအိပ္ ေလာက္ဟု ထင္သည့္အခါ ေရေဆးခ်လိုက္ပါက ေျမနီမ်ား အရည္ေပ်ာ္က်သြားၿပီး ၄င္းအေပၚရွိ ေရႊမႈန္ႏွင့္တကြ ေဆာင္ယူသြားသျဖင့္ ရုပ္ပံုေကာက္ေၾကာင္းမ်ား ေပၚလြင္တင္က်န္ခဲ့ေလသည္။ ေရႊပန္းခ်ီေရးဆြဲနည္းမ်ားမွာ ပန္းခ်ီေရးဆြဲနည္း ရိုးရိုးတတ္ရံုႏွင့္ မျပီးေသးဘဲ ေရႊကိုင္၊ ေငြကိုင္ပါ တတ္ကၽြမ္းရန္လည္း လိုအပ္သည္။ ရတနာပုံေခတ္တြင္ ပန္းခ်ီပညာရွင္မ်ားကို မင္းတုန္းမင္းႀကီးမွ တရားဝင္ မင္းမႈထမ္းခန္႔အပ္သည္။ ၎တို႔အား ေျမာက္ထားဝယ္ဗိုလ္ မင္းေခါင္သီဟသူမွ ကြပ္ကဲသည္။

သီေပါမင္းလက္ထက္တြင္ နန္းကံေကၽြးဝန္ ဦးရန္ကင္းက ကြပ္ကဲသည္။ အရည္ခ်င္းအလိုက္ ရာထူး မ်ားကို (၅) ဆင့္ သတ္မွတ္ခြဲျခားသည္။ ၎တို႔မွာ -

(၁) ေရႊေရးပန္းခ်ီ (အနိမ့္ဆုံးအဆင့္)

(၂) ေဆးေရးပန္းခ်ီ (တစ္ဆင့္ျမင့္)

(၃) ပန္းခ်ီေတာ္ (၄) ပန္းခ်ီေတာ္ေခါင္း

(၅) ပန္းခ်ီေတာ္အုပ္ (အျမင့္ဆုံး) ဟူ၍ သတ္မွတ္ေလသည္။ ရတနာပုံေခတ္တြင္ နန္းေဆာင္ တိုင္လုံးနံရံမ်ားတြင္ ထုံကြမ္းတံေသြးကြက္မ်ား ေပက်န္ညစ္ပတ္၍ ထုံးျပန္သုတ္ ေရႊမင္သုတ္တို႔ လုပ္ရသျဖင့္ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္သို႔ ေရာက္သြားရသည္ဟု ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါသည္။ စည္းကမ္းမဲ့ ကြမ္းတံေသြး ေထြး ျခင္းေၾကာင့္ ေရႊအဆင့္ကား အနိမ့္ပါးဆုံးျဖစ္ရျခင္း အတြက္ သင္ခန္းစာယူစရာ ေကာင္းလွပါသည္။ မည္သုို႔ဆိုေစ အမ်ိဳးသားအေမြနစ္သမိုင္းသည္ မ်ားမၾကာမွီ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ မအူအလယ္ ရြာကေလးမွ ေရွးမူမပ်က္ဘဲ အနည္းငယ္သာ က်န္ရွိေန ေသးသည့္ ေရႊေရးပန္းခ်ီ ေရႊဇဝါကို စနစ္တ က်ေစာင့္ေရွာက္သူ ရွိမွသာ ရြာသူရြာသားတို႔အတြက္ ဂုဏ္ယူစရာ ရွိေနမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သတိေပးတင္ျပလိုက္ရပါသည္။

Credit : သုခုမအလင္းတန္းမ်ား


09 Dec 2016     1,886 Views




RELATED

Most Popular of Myanmar News

Most Popular of NEWS